tisdag 13 april 2010

Tävlingsuppdatering

Det var ju Björklinge RF i söndags. Regionalt.

Vi kom dit lite tidigt:P Kvart över 7 gled vi in på parkeringen:)
Men efter jag betalat vet och visat papprerna vart det frukost! En toast utan ost;)
Gick banan, inga speciella svåra saker att tänka på. Mimmi kom lagom tills jag skulle börja ta ut honom:)
Han var lite trög när jag red fram, och nu igen vart det igen stressigt. Han inte rida fram ordentliget, dom var ruggigt snabba inne på banan. Så skulle till att hoppa första hindret. Och han slår på tvärnit? och igen? Sen så hoppade han super fint. Knäppa häst.
Väl inne på banan var han jätte fin:) Något språng som vart lite konstigt, men inget tokfel:)
Så det var en nolla och clear round rosett:) Surt att det inte var en A:0/A:0.
Sen vart det en lång väntan.
Hoppade fram och han var jätte fin, klockrena språng.
Sen inne på banan var han klockren! Vi klarade alla svårigheter, eller ja nästan:P
Det var till 6 hindret, en oxer ur sväng. Han slår på tvärnit? Jag och mamma har granskat filmen och ja, vi hittar inga fel. Han är bara helt enkelt kinkig min häst. Sen rider jag på en andra gång, och samma sak. Utesluten. Sen hoppar jag det igen, och klockren! Så ja jag vet inte alls vad jag gjorde för fel. Han är så kinkig, så känslig. Han gör inget själv utan jag måste tänka åt honom.

Men här är lite bilder:)




1 kommentar:

  1. NU hittade jag din adress igen! ^^
    Får se om det går bättre att kommentera nu... Har ju dock glömt vad det var jag skulle säga förra gången, men det kan väl inte vara något viktigt då!

    SvaraRadera