torsdag 1 april 2010

1 April

Ja nu vart det ett tag sen jag skrev. Är inte så jäkla världsbäst på det här märker jag:P

Men tänkte börja med en tävlings uppdatering!

Stockholms FRK den 28 mars
1m lok 110 reg

Började natten innan med att ställa om klockan till sommartid!:) Jippie.. Inte så jippie längre när jag insåg att jag var tvungen att gå upp 5 den gammla tiden.
Men väl när jag kommer upp på morgonen så är jag vaken oavsett vad klockan är. Och det är väldigt skönt:)
Jag hade patricia med mig som hästskötare.
Vi lastade kvart i 7, och rullade hemmifrån kanske 06.55.
Stannade och tankade i Uppsala.
Väl när vi kommer in till Sthlm så känner jag hur paniken växer i mig. Jag har aldrig kört inne i sthlm, och för er som inte vet så ligger sfrk ganska mitt i smeten, brevid K1.
Klockan tickade väldigt fort, vi körde fel och hamnade på fel sida av anläggningen. Kommer rätt till slut i alla fall. Springer upp till ridhuset för att försöka gå banan. Tji fick jag, nu ber vi alla ryttare lämna banan och funktionärerna inta sina platser vad var jag fick höra. Skickade iväg patricia för att betala och visa papper, lär mg banan på tre ryttare.
Springer ner till släpet kastar i ordning alla saker, skrittar fram och travar lite, Susanna in till framhoppning gaah.. väl inne så han jag trava lite, galoppera ett varv eller så, hoppa krysset innan jag hör, Susanna håll dig redo för att gå in på banan herregud, hoppa lite i farten haldant och så.
Upp på banan.
Micke behövs ridas fram i minst 30 min sen hoppa fram på ca 10-15 språng.
Vi rev ett hinder inne på banan, sen fick vi ett döläge, varken eller till en oxer som stog lite knepigt. Hamna i den typ. Totalt 12 fel, så tror det vart 4 tidsfel också:P
Inte våran klass:P

Ladda om till nästa klass, här känndes han super fin! Han hoppade super bra, bra känsla osv.
Inne på banan hoppade han lite nochalant. Nästan som om det börjar bli för lågt nu!:P
Vi rev ett hinder, sen till sita hindert så kom man på långsidan och hoppade en oxer och skulle sen vända upp tajt till en annan oxer snett igenom.
Det låter inte så svårt, men det blir svårt när styrförmågan försvann:P
Fick lägga en volt, han liksom inte sävnga, han bara flöt iväg.
Sen när jag skulle rida på så fick jag ett sånt där värdelöst läge igen, atningen eller. Så utesluten ur den här klassen:P
Inte vår dag, men överlag hoppade han super fint!
Så jag är nöjd!

Nästa tävling

Björklinge RF 1m 110 Reg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar